T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde, çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. (ASP.NET_SessionId) |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresini ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun “ilgili kişinin haklarını düzenleyen” 11. maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Başvuru Formunu’nu Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
İl Umumi Hıfzıssıhha Kurulunun 18/10/2020 Tarihli ve 121 Sayılı Kararı
19.10.2020
İl Umumi Hıfzıssıhha Kurulunun, Koronavirüs (COVID-19) salgını ile ilgili alınması gereken ek tedbirlere ilişkin 18/10/2020 tarihli ve 121 sayılı kararıyla;
KARARLAR:
Samsun İl Umumi Hıfzıssıhha Kurulu, İçişleri Bakanlığı’nın 18 Ekim 2020 tarih ve E-89780865-153-17174 sayılı genelgesi kapsamında Koronavirus (COVID-19) salgınıyla ilgili alınması gereken ek tedbirleri görüşmek ve salgınla mücadele amacıyla alınan tedbirlerin uygulanmasına dair takip, denetim, uyarı ekseninde mevcut durumun analiz edilerek, alınan tedbirler ile yürütülen denetim faaliyetlerini değerlendirmek üzere toplanmıştır.
COVID-19 salgınıyla mücadelede kurumsal kapasitenin yükseltilmesi amacıyla ilgili kurum ve kuruluşların ( bilhassa yerel yönetimlerin ) takip, denetim ve uyarı sistemine daha fazla katkı sunmalarına yönelik hususlar ve bu hususların karara bağlanmasıyla ilgili karşılıklı görüş alış-verişinde bulunulmuştur.
Bu amaçla;
• 19 Ekim 2020 Pazartesi gününden itibaren önümüzdeki 7 (yedi) gün boyunca aşağıdaki tabloda belirtilen 7 (yedi) ayrı iş kolunda ilimiz ve tüm ilçelerimizde genel denetimlerin yapılmasına yönelik gerekli planlama ve uygulamanın eşgüdüm içerisinde en üst seviyede icra edilmesine,
TARİH |
DENETİM YAPILACAK İŞ KOLLARI |
19 Ekim 2020 Pazartesi |
Umuma açık istirahat ve eğlence yerleri başta olmak üzere kafe, restoran gibi yeme içme mekânları |
20 Ekim 2020 Salı |
Şehir içi ve şehirlerarası yolcu taşımacılığı yapılan her türlü toplu ulaşım araçları (okul servisleri dâhil) ile havalimanı/gar/otogar gibi yerler |
21 Ekim 2020 Çarşamba |
Organize sanayi bölgeleri başta olmak üzere toplu işçi çalıştırılan fabrika, işletme vb. yerler ile personel servisleri |
22 Ekim 2020 Perşembe |
Tanılı ya da temaslı olması nedeniyle izolasyona tabi tutulan kişiler |
23 Ekim 2020 Cuma |
AVM’ler, cami ve mescitler, halı sahalar/spor tesisleri |
24 Ekim 2020 Cumartesi |
Vatandaşlarımızın kalabalıklar halinde bulunabildikleri kamuya açık alanlar (cadde, sokak, park ve bahçeler, piknik alanları, pazaryerleri, sahiller vb.) |
25 Ekim 2020 Pazar |
Berber/kuaför/güzellik merkezleri, internet kafe/salon ve elektronik oyun yerleri, düğün ve/veya nikâh salonları, lunapark/tematik parklar |
• Yukarıda belirtilen iş kollarında faaliyet gösteren işletmelere yönelik etkinliği ve görünürlüğü en üst seviyede olacak şekilde planlanacak ve uygulanacak denetim faaliyetlerinde, denetim ekiplerinin, her bir iş kolu ya da mekânın uzmanlık bilgisi göz önünde bulundurularak ilgili kamu kurum ve kuruluşları (kolluk, yerel yönetimler, il/ilçe müdürlükleri vb.), köy/mahalle muhtarları ile meslek odalarının temsilcilerinden oluşacak şekilde belirlenmesine,
• Gerek İl Sağlık Müdürlüğü’nün, belediyelerin ve kolluk araçlarının sesli duyuru sistemleri ile camilerden yapılan anonslar ve gerekse diğer iletişim vasıtalarıyla (televizyon, radyo, gazete, sosyal medya gibi) yapılan paylaşımlar sonucunda özellikle maske kullanma konusundaki telkin veya çağrılara önemli ölçüde riayet ettikleri görülen vatandaşlarımıza yönelik olarak, maske kullanımı konusundaki hassasiyetinin aynı şekilde korunmasıyla birlikte fiziki mesafe kuralı konusunda da duyarlılığın artırılmasıyla ilgili ikna edici, yapıcı ve telkin edici çalışmaların yapılmasına,
• Havaların soğumaya başlamasıyla birlikte kapalı alanlarda yoğunlaşmaların artacağı öngörüldüğünden, fiziki mesafe kuralının hayatın her alanında ve tüm mekânlarda uyulması gereken bir kural olduğu, kapalı alanlarda kalabalık şekilde toplanılmasının halk sağlığı açısından risk oluşturduğu ve kapalı yerlerin sık sık havalandırılması gerektiği hususlarının her türlü duyuru vasıtasıyla vatandaşlarımıza hatırlatılması amacıyla
“Kıymetli vatandaşlarımız; Salgınla mücadelede maske, temizlik ve mesafe kurallarına uyma konusunda çok dikkatli olmalıyız.
Saygıdeğer hemşerilerimiz,
Sonbahara girdik, kış yaklaşıyor. Özellikle tüm kapalı yerlerde ve yoğunluğun arttığı alanlarda fiziki mesafe kuralı noktasında daha dikkatli olmalıyız. Salgında hepimiz birbirimize karşı sorumluyuz. İnşallah birlikte başaracağız.”
Şeklindeki duyurunun Samsun İl Sağlık Müdürlüğü’nün, belediyelerin ve kolluk araçlarının sesli duyuru sistemleri ile camilerden yapılan anonslar yoluyla vatandaşlarımıza duyurulmasına,
• Salgınla mücadelenin temel unsurlarından birisi olan “filyasyon” çalışmalarının sağlıklı bir şekilde yürütülebilmesi için tanı konulmuş vatandaşlarımızın yakın dönemde temaslı oldukları kişiler hakkında en doğru bilgiyi eksiksiz şekilde vermeleri son derece önem taşımaktadır.
Son dönemlerde temaslı bildirim oranlarında düşüş olması ve birinci derece yakınlar dışında temaslı bildiriminde isteksizlik yaşanması nedeniyle Kurulumuzun 28 Eylül 2020 tarih ve 116 sayılı toplantısında alınan kararla COVID-19 tanısı konulan kişilerin temaslısı oldukları kişilerle ilgili bilgileri eksik / gerçeğe aykırı şekilde vermeleri durumunda gerekli idari ve adli işlemlerin yapılması gerektiği kararına binaen;
• Salgının yayılımının önlenmesi açısından COVID-19 tanısı konulan kişilerin gerçeğe aykırı, eksik, yanıltıcı beyanlarının tespit edilmesi durumunda Umumi Hıfzıssıhha Kanunu’nun ilgili maddeleri gereğince idari işlem tesis edilmesi ve konusu suç teşkil eden davranışlara ilişkin Türk Ceza Kanunu’nun 206 ncı maddesi kapsamında gerekli adli işlemlerin başlatılmasına,
• İçişleri Bakanlığı’nın 29.09.2020 tarihli genelgesiyle, ilimizde her türlü şehir içi toplu ulaşım aracıyla (otobüs, raylı sistem, tramvay vb.) yapılan seyahatlerde kullanılmak üzere kişiye özel hale getirilmiş elektronik / akıllı seyahat kart sistemleri ile Sağlık Bakanlığı Hayat Eve Sığar (HES) uygulaması arasında gerekli entegrasyonların sağlanması konusunda gerekli talimatlar gereğince, Sağlık Bakanlığı ile HES entegrasyonunun kurulmasına ve uygulamada yaşanacak tereddütlerin giderilmesine yönelik çalışmaların İçişleri Bakanlığı’nın 18 Ekim 2020 tarih ve E-89780865-153-17174 sayılı genelgesi ekinde gönderilen “EK-1 - Şehir İçi Toplu Ulaşım Sistemleri ile HES Entegrasyonunun Sağlanmasına İlişkin Temel Usul ve Esaslara Dair Hükümler” çerçevesinde yürütülmesine ve gerekli entegrasyonların bir an önce sağlanmasına,
Uygulamada herhangi bir aksaklığa meydan verilmemesine ve mağduriyete neden olunmamasına, alınan kararlara uymayan vatandaşlara Umumi Hıfzıssıhha Kanunu’nun 282 nci maddesi gereğince idari para cezası verilmesi başta olmak üzere aykırılığın durumuna göre Kanun’un ilgili maddeleri gereğince işlem yapılmasına,
Konusu suç teşkil eden davranışlara ilişkin Türk Ceza Kanunu’nun 195 inci maddesi kapsamında gerekli adli işlemlerin başlatılmasına karar verilmiştir.
Kamuoyuna saygıyla duyurulur.